Spinning sposobem na zdrowie

Trening dla serca | 0 komentarze | opublikowano przez Administrator

Bycie aktywnym fizycznie jest podstawą, jeśli chodzi o zdrowie. Bez codziennej dawki ruchu nie ma co liczyć na cieszenie się sprawnym ciałem i umysłem do późnych lat starości. Chociaż nie ma potrzeby kupowania jakiegokolwiek sprzętu ani też gadżetów, aby móc uprawiać sport, to jednak różnego typu urządzenia są bardzo pomocne oraz uprzyjemniają aktywność fizyczną i pozwalają na osiągnięcie jeszcze lepszych efektów. Przykładem jest jazda na rowerze czy też na rowerku stacjonarnym.

Jak nie klasyczny rower to może rowerek stacjonarny?

Jeśli chodzi o trening cardio dla serca, to świetną opcją będzie m.in. spinning, czyli ćwiczenia na rowerze stacjonarnym. Nie trzeba wcale wykupować karnetu na siłownię, gdyż tego typu sprzęt można mieć w swoim domu oraz ćwiczyć na nim o dowolnej porze dnia i to od poniedziałku do niedzieli. Spinning jest bardzo energetyczną formą aktywności, która pozwala uzyskać zgrabną sylwetkę, poprawić kondycję i zwiększyć wydolność układu krążeniowo-oddechowego. Pedałować na rowerku stacjonarnym można nawet podczas deszczowych i zimnych dni, kiedy to nie chce się nawet wytknąć nosa za okno.

Jazda na rowerze jest sporem aerobowym, a więc regularnie treningi są w stanie wzmocnić odporność naszego organizmu, uporać się z nieestetycznym cellulitem i zrzucić nadprogramowe kilogramy. Kto nie marzy o posiadaniu ładnie wymodelowanej sylwetki i mocnych mięśni? Spinning można uprawiać pod okiem trenera personalnego lub w domu, inwestując w rowerek stacjonarny z funkcjami kontrolowania dystansu i ilości spalonych kalorii. Spinning trwający nie dłużej niż 50 minut nie przyczynia się do obciążenia stawów ani też do przegrzania organizmu, a pamiętanie o wykonaniu na koniec ćwiczeń izometrycznych pozwala uchronić się także przed zakwasami.

Treningi w spinningu

Najprostszym treningiem w spinningu jest recovery, który uczy odpowiedniej techniki oddychania i traktowany jest jako aktywny wypoczynek. Endurance jest średnio aktywnym treningiem poprawiającym wydolność organizmu. Strenght to trening polecany osobom zaawansowanym, chcących poprawić swoją wytrzymałość siłową. Interval jest rodzajem treningu stymulującym jazdę na rowerze po zróżnicowanym terenie, a trening kolarski charakteryzuje się wydłużonym czasem trwania i dużą intensywnością.

Odpowiedz