Badanie - Holter EKG - Poznańska Klinika Serca

Holter EKG

Badanie holterowskie ekg jest metodą pozwalającą na ambulatoryjną (w warunkach domowych) diagnostykę zaburzeń rytmu serca. Badanie pozwala na ocenę zaburzeń rytmu serca w okresie 24 godzin (max do 7 dni).

Badanie holterowskie, nosi nazwę swego wynalazcy, który opisał metodę nadzoru całodobowego czynności serca już w roku 1949.

Wskazaniami do zastosowania tego badania zgodnie z wytycznymi Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego są:

• Pacjenci z objawami nawracających kołatań serca nieznanego pochodzenia (wskazania: 1B)
  • Pacjenci z objawami stanów omdleniowych, przedomdleniowych, okresowych zawrotów głowy nieznanego pochodzenia (wskazania: 1B)
  • Pacjenci z okresowymi objawami bólów w klatce, braku tchu, duszności, łatwej męczliwości nieznanego pochodzenia (wskazania: 2B)
  • Pacjenci z objawami neurologicznymi, u których podejrzewa się przyczynę kardiologiczną (migotanie/trzepotanie przedsionków) (wskazania: 2B)
  • Pacjenci z objawami stanu/stanów omdleniowych, przedomdleniowych, uczucia zawrotów głowy, uczucia kołatania serca, u których prawdopodobną przyczyną objawów nie są zaburzenia rytmu serca, ale objawy utrzymują się pomimo leczenia prawdopodobnej choroby podstawowej (wskazania: 2B)W Poznańskiej Klinice Serca badanie holter ekg jest oceniane przez specjalistę z zakresu chorób kardiologicznych, a jego wynik konsultowany w zespole leczniczym. Wierzymy, że praca zespołowa tzw. heart team jest najlepszą formą diagnostyki i leczenia chorych, mając na względzie najwyższe standardy w kardiologii.

Pacjenci z nadciśnieniem tętniczym

Należy pamiętać, iż u pacjentów chorujących na nadciśnienie tętnicze, wtórnie do choroby podstawowej, może dojść do zmian adaptacyjnych w mięśniu sercowym lewej komory określanym mianem przerostu mięśnia sercowego (hypetrofii). W grupie tej obserwuje się zwiększone ryzyko zaburzeń złożonych komorowych arytmii. Wtórnie do komorowych zaburzeń rytmu, grupę tę cechuje podwyższone ryzyko m.in. nagłego zgonu sercowego.

Pacjenci chorujący na cukrzycę

Cukrzycy (osoby chorujący na cukrzycę) – cechuje ich degeneracja włókien nerwowych układu sympatycznego i parasympatycznego. Prawie połowa osób z rozpoznaną neuropatia cukrzycową umrze w okresie pięciu lat od postawienia diagnozy. Należy pamiętać, że czynność serca pozostaje pod kontrolą układu autonomicznego. Zaburzenia rytmu, nieprawidłowy rytm dobowy serca u tych chorych wynikać może z neuropatii cukrzycowej, co potwierdziły badania naukowe.

Pacjenci z niewydolnością nerek

Chorzy z rozpoznaną niewydolnością nerek cechuje zwiększone ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Populacja ta narażona jest na zwiększone ryzyko nagłego zgonu sercowego oraz zaburzeń rytmu serca.

Pacjenci z rozpoznanymi kardiomiopatiami

Należy pamiętać, iż chorzy z rozpoznaniem niewydolności serca wtórnej do kardiomiopatii niedokrwiennej lub rozstrzeniowej często cierpią na komorowe zaburzenia rytmu wymagające właściwej diagnostyki, okresowo powtarzanej za pomocą badania holterowskiego.

Pacjenci po zawale mięśnia sercowego

U osób z przebytym zawałem mięśnia sercowego, istnieje zwiększone ryzyko śmiertelności w pierwszym roku. Głównymi przyczynami mogą być zaburzenia rytmu w postaci częstoskurczu komorowego do migotania komór włącznie. Ryzyko tego powikłania ocenia się na <5%.

Pacjenci z chorobami zastawek serca

W przypadku objawów kołatania serca z rozpoznaną dysfunkcja zastawek serca (wypadanie płatka zastawki mitralnej, niedomykalności zastawki mitralnej, stanów po implantacji / wszczepieniu protez zastawki aortalnej / mitralnej ocena holterowska jest zalecana.

Holter EKG w Poznaniu prywatnie

Proponowane badanie nie wymaga specjalnych przygotowań. Aparat rejestrujący parametry pracy organizmu montuje się na ciele pacjenta. Od tego momentu sprzęt prowadzi stały monitoring stanu zdrowia zarówno w dzień, jak i w nocy. W całym procesie istotną funkcję odgrywa zachowanie samego pacjenta. Im więcej informacji przekażą Państwo lekarzowi o czasie, gdy prowadzone było badanie, tym lepsza szansa na skuteczną interpretację wyników. Holter EKG pozwala m.in. ocenić rytm serca, wykryć zaburzenia w jego pracy, czy też zweryfikować przyczyny np. nawracającego kołatania. To metoda stosowana od wielu lat, która cechuje się sporym stopniem skuteczności w procesie diagnozy.

Korzystamy z nowoczesnych urządzeń

Medycyna nie stoi w miejscu, wciąż się rozwija. Obecnie można mówić wręcz o jej prawdziwym sprincie. Prowadzi do rozwijania już znanych metod leczenia, powstania nowych koncepcji oraz projektowania coraz bardziej precyzyjnych, innowacyjnych sprzętów medycznych. W Poznańskiej Klinice Serca sięgamy po tego typu nowoczesne urządzenia do diagnostyki stanu pacjenta. Dzięki nim wykonają Państwo prywatnie miarodajne i rzetelne badanie – holter EKG w miejscowości Poznań, które z dużym prawdopodobieństwem pozwoli zlikwidować źródło problemów. Stawiamy wyłącznie na sprawdzone oraz dokładnie przetestowane rozwiązania, bezpieczne dla pacjentów.

Pełna informacja o badaniu

Język medyczny nie należy do najłatwiejszych, ale w naszej klinice mają Państwo gwarancję, że uzyskają komplet danych o prowadzonym badaniu holter EKG. Robimy wszystko, aby w zrozumiały, a zarazem obrazowy sposób przekazać najważniejsze dane. Lekarze specjaliści dokładnie wytłumaczą specyfikę całego procesu, szczegółowo instruując Państwa co do każdego etapu badania. Wskażą pożądane zachowania oraz określą listę działań czy też czynników, których należy się wystrzegać. Chętnie odpowiemy także na wszystkie pytania, rozwiewając wątpliwości, aby wykonane prywatnie badanie holter EKG w mieście Poznań przebiegło w maksymalnie komfortowej atmosferze.

Warto zaufać Poznańskiej Klinice Serca

W Poznańskiej Klinice Serca na pierwszym miejscu zawsze jest pacjent. Mowa tu nie tylko o jego zdrowiu, ale także poczuciu bezpieczeństwa, aby maksymalnie zredukować stres związany z wizytą. Wierzymy, że odpowiednia diagnostyka chorób oraz proces leczenia opiera się na otwartości i współpracy dwóch stron. Z pełnym szacunkiem podchodzimy do Państwa oczekiwań. Warto nam zaufać, bo zadbaliśmy o wachlarz usług. Dzięki niemu jesteśmy w stanie otoczyć pacjentów kompleksowym wsparciem, począwszy od działań profilaktycznych, idąc przez diagnozę i leczenie, a kończąc na skutecznej rehabilitacji.