Informacje

Badanie rezonansu magnetycznego serca jest uznane za najlepsza i najdokładniejszą metodą diagnostyczną serca.
Dzięki temu badaniu, nie tylko w sposób obiektywny możemy ocenić  nieprawidłowości struktur wewnątrzsercowych jak i okołosercowych, choroby osierdzia, ale dokładnie określić żywotność naszego serca.
Rezonans magnetyczny stanowi niezwykle istotną składową oceny ryzyka niedokrwienia serca (zagrożenia zawałem serca), a także opieki po zawale m. sercowego, po implantacji stentu, czy po operacji serca.
Europejskie Towarzystwo Kardiologiczne zdefiniowało dwie grupy chorób serca, w diagnostyce których, badanie to pozwala nam na rzetelną ocenę naszego narządu:
  1. I Grupa chorób – badanie rezonansu magnetycznego powinno być metodą z wyboru ze względu na wyższość tego badania w stosunku do dostępnych innych technik obrazowych, obejmuje ona:
    1. wrodzone wady serca u dorosłych (GUCH),
    2. diagnostykę dużych naczyń,
    3. diagnostykę choroby niedokrwiennej serca (żywotność,
      rozległość blizny),
    4. kardiomiopatie
    5. diagnostykę guzów serca.
  2. II Grupa – badanie to może być rozważone, ze względu na porównywalną szczegółowość uzyskanych wyników:
    1. wady wrodzone u dzieci,
    2. obecność skrzeplin w jamach serca
    3. dysfunkcja pomostów (stan po bypassach/CABG) lub po implantacji stentu (PCI)
    4. choroby osierdzia.

Uwaga

Dbając o najwyższy poziom i kompleksowy zakres proponowanych usług medycznych w zakresie diagnostyki chorób serca w Poznańskiej Klinice Serca, proponujemy badanie rezonansu magnetycznego serca poza umową z Narodowym Funduszem Zdrowia. Zapewniamy krótkie terminy wykonywanych badań oraz profesjonalizm.

Wada serca

MRI po zawale