Czego jeść więcej w okresie jesienno-zimowym?

Dieta | 0 komentarze | opublikowano przez Administrator

Przedstawiamy kilka produktów, które wpływają na zwiększenie odporności organizmu oraz zdrowsze serce jesienią i zimą, gdy nie mamy tak wielu świeżych owoców i warzyw, z których czerpiemy witaminy. Jak poradzić sobie podczas ponurych pór roku? Okazuje się, że jesień i zima wcale nie są porami roku, w których musimy przyjmować mniej witamin niż latem czy wiosną.

Czego jeść więcej w okresie jesienno-zimowym?

Pierwszym sposobem, który warto zastosować jest picie dużej ilości soków owocowych oraz warzywnych. Podstawą takich soków powinny być:

  • marchew,
  • buraczki,
  • jabłko.

Do tego warto dodać swoje ulubione dodatki. Może to być na przykład różnego typu zielenina. Z tą jednak uwagą, aby pamiętać o częstym zmienianiu zarówno składników, z których wykonujemy soki, jak i dodatków. Tak sporządzony sok dostarcza organizmowi wiele cennych minerałów i składników odżywczych. Wpływa to również na zwiększenie ogólnej odporności organizmu.

Kolejne istotne produkty w zimowym okresie to kiszonki, warto jeść ich jak najwięcej. Zawierają one ogromne ilości witaminy C oraz pozytywne bakterie dla ludzkiego organizmu. Można zatem jeść kiszoną kapustę, kiszone buraki oraz ogórki.Zimą oraz jesienią warto również spożywać kiełki. Mają one ogromne ilości witamin oraz minerałów. Kiełki można dodać do obiadu lub też jako dodatek na kanapki.

Kolejny godny uwagi produkt, który warto spożywać ponurymi porami roku to kasza jaglana. Przez wielu dietetyków jest uważana za naturalny antybiotyk, zatem koniecznie zimą powinniśmy ją spożywać.Zimą, gdy często czujemy się przemarznięci warto pić również gorące wywary. Można zaopatrzyć się w różne herbaty, na przykład zielone lub też ziołowe.

 

Spadek odporności, sezonowe pogorszenie nastroju, a nawet depresja to tylko niektóre problemy, z którymi często borykamy się jesienią oraz zimą. Powyżej wymienione skarby natury warto spożywać jesienią i zimą oraz zadbać w tym okresie o zdrowe odżywianie. Zdrowe serce oraz odporność organizmu z pewnością znacznie się poprawi.

 

Odpowiedz