Zdrowa dieta dla serca

Zdrowe odżywianie | 0 komentarze | opublikowano przez Administrator

Serce wykonuje ogrom pracy, każdego dnia pompując krew do naczyń krwionośnych. Aby mogło działać prawidłowo, jego właściciel powinien zadbać o odpowiednie nawyki żywieniowe. 

Podstawa żywienia

Fundamentem diety dobrej dla serca są pełnoziarniste produkty zbożowe, a także warzywa oraz owoce. Te drugie warto spożywać przy praktycznie każdym posiłku, wybierając produkty surowe i jak najmniej przetworzone. Duże znaczenie ma różnorodność, dlatego należy uważać na monotonię w jadłospisie. Istotnym elementem w diecie powinna być odpowiednia podaż tłuszczów nienasyconych, na przykład w postaci oliwy z oliwek. Włącznie jej do codziennego menu pozytywnie wpływa m.in. na naczynia krwionośne. Warto pamiętać również o spożywaniu tłustych ryb morskich, które dzięki obecności kwasów omega-3 przyczyniają się do obniżenia frakcji złego cholesterolu.

Produkty zdrowe dla serca

Dieta zdrowa dla serca nie wymaga rezygnacji z produktów mięsnych. Warto jednak wybierać przede wszystkim mięso chude, o sprawdzonym pochodzeniu oraz dobrej jakości. Najzdrowsze są mięsa drobiowe, cielęce i wołowe. Aby dodatkowo zadbać o zdrowie serca, należy pamiętać także o dostarczaniu do organizmu podstawowych składników mineralnych oraz odżywczych. Dla układu sercowego największe znaczenie mają: magnez, potas oraz wapń. Warto więc włączyć do diety  produkty zdrowe dla serca, takie jak: orzechy, awokado, szpinak, kakao, pestki dyni, banany czy rośliny strączkowe.

Cukier i sól

Aby zadbać o serce, należy wyeliminować z codziennej diety słodycze. Zawierają one mnóstwo cukrów prostych, a nierzadko różne szkodliwe dodatki. W większości pozbawione są wartości odżywczych, więc warto znacząco ograniczyć ich spożywanie lub całkowicie z nich zrezygnować. Poza cukrem, negatywnie na zdrowie serca wpływa również sól. Optymalna ilość jej dziennego spożycia nie powinna przekraczać połowy małej łyżeczki. Należy pamiętać, że sól bardzo często stosowana jest w żywności wysokoprzetworzonej. Dotyczy to na przykład konserw, mieszanek przyprawowych czy wędlin, które warto całkowicie wyeliminować z jadłospisu.

 

Odpowiedz