Sposoby na poprawę krążenia

Bez kategorii | 0 komentarze | opublikowano przez Administrator

W dzisiejszych czasach bardzo wiele osób cierpi z powodu różnorodnych problemów z krążeniem krwi. Główne objawy to w tym przypadku zimne stopy oraz dłonie, nieustanne zmęczenie, a także częste drętwienie nóg i rąk. Kiedy organizm przesyła tak niepokojące sygnały, warto się zbadać u lekarza, a następnie dokładnie przyjrzeć swojemu stylowi życia i wprowadzić do niego kilka istotnych zmian. Chodzi przede wszystkim o kwestie dotyczące odżywiania i aktywności ruchowej.

Odpowiednia dieta to ważny element profilaktyki

Aby skutecznie poprawić krążenie, należy w pierwszej kolejności dokonać zmian w dotychczasowej diecie. Wynika to z faktu, że zbyt wysoki poziom cholesterolu wpływa zazwyczaj negatywnie na proces cyrkulacji krwi w całym organizmie. Zaleca się zwłaszcza stosowanie diety śródziemnomorskiej, która jest bogata w ryby, chude mięsa, owoce oraz surowe warzywa, czyli produkty zawierające dużą dawkę nasyconych kwasów tłuszczowych i soli. Unikajmy też spożywania smażonych potraw i w znacznym stopniu ograniczmy przyjmowanie węglowodanów prostych – m.in. słodyczy, fast foodów, białego chleba czy ziemniaków. Dodatkowo koniecznie wprowadźmy do jadłospisu produkty z witaminą C (czarna, porzeczka, szpinak, pietruszka, cytrusy itp.) i sporą zawartością żelaza (np. pestki dyni, otręby pszenne).

Bez aktywności fizycznej ani rusz

Przy słabym krążeniu pomocne okazuje się również rzucenie palenia papierosów, które zmniejszają ilość tlenu dostarczanego do organizmu, a także regularne korzystanie z zabiegu hydromasażu, który zwiększa prędkość przepływu osocza. Poza tym koniecznie postawmy na systematyczną aktywność ruchową – wysiłek fizyczny często bowiem wywołuje tzw. krążenie oboczne, czyli przepływ krwi przez sieć naczyń omijających niedrożny odcinek tętnicy. Pozwala to uniknąć wielu niebezpiecznych powikłań będących rezultatem długotrwałego niedokrwienia. Najlepsze i najbardziej efektywne są następujące ćwiczenia:

– jogging (minimum 3 razy w tygodniu po 45 minut)

– aqua aerobik w basenie

– przysiady

– unoszenie i zginanie nóg

– długie spacery po lesie

Komentarze zamknięte.