Czy masz serce dla swojego serca?

Zdrowe odżywianie | 0 komentarze | opublikowano przez Administrator

Jak należycie dbać o swoje serce i cały układ krążenia? To częste pytanie, z którym spotyka się każdy lekarz-kardiolog podczas codziennych wizyt. Postanowimy wesprzeć Was dziś fachową radą i udzielić kilku istotnych wskazówek, które pozytywnie wpłyną na pracę tego istotnego narządu.

Aktywność fizyczna

Nie ma nic lepszego niż aktywność fizyczna. Często używamy stwierdzenia dotlenić swoje serce. Robimy to pewnie nieświadomie, ale jest w tym wiele prawdy. Sport , a także aktywność fizyczna pod każdą postacią powodują rozbudowanie sieci naczyń krwionośnych w organizmie powiększając przy okazji ich przekrój. W ten sposób wzbogacona w tlen krew sprawniej krąży po organizmie, w efekcie czego szybciej trafia do naszego serca. Regularna aktywność fizyczna bez względu czy jest to bieganie, jazda na rowerze, gra w piłkę, siłownia lub pływanie pozwala obniżać poziom tzw. złego cholesterolu, którym często „straszą nas” w reklamach producenci margaryn. Ponadto wysiłek fizyczny w istotnym stopniu reguluje pracę tętnic, mając wpływ na ich ciśnienie.

Odpowiednia dieta wpływa na serce

Dieta to nie jest słowo szczególnie lubiane przez Polaków. Choć świadomość zdrowego trybu życia i kultu ciała wzrasta (głównie u ludzi młodych) to często trudno nam odmówić sobie wielu przyjemności. Bardzo częstym problemem w przypadku ludzi jest nadmierne wykorzystywanie przypraw do zup, mięsa czy nawet kanapek. Jest to szczególnie ważne, gdy w ich składzie jest zbyt dużo np. soli. Niestety ta ulubiona (obok pieprzu) polska przyprawa fatalnie wpływa na pracę całego mechanizmu związanego z przemianą materii. I tutaj pojawia się nam często problem z nadciśnieniem tętniczym. Oczywiście sól można spożywać, ale w bardzo małych ilościach, raz na jakiś czas.

Wskazane dzienne spożycie soli nie powinno przekraczać 2-3g. Aby jednak poprawić pracę serca zalecamy zamiennik w postaci np. ziół, które nie powodują żądnych skutków ubocznych. W przypadku serca, ważne jest to czym smarujemy nasze kanapki. Zwracajmy uwagę, aby kupować margaryny, które zawierają stanole i sterole roślinne, które w istotny sposób eliminują ograniczają wchłanianie szkodliwego cholesterolu. Pojęcie diety niskocholesterolowej nie jest więc tutaj żadną abstrakcją.

Minerały ratunkiem dla serca

Orzechy pod każdą postacią (może za wyjątkiem smażonych orzechów ziemnych) to zbawienie dla naszego serca. Spożywanie nerkowca, orzechów ziemnych, laskowych czy migdałów z pewnością pozytywnie wpłynie na serce, pobudzając ten najważniejszy mięsień do częstszych skurczów. Aktywne serce to sprawne i zdrowe serce, ponieważ energia zapewnia mu regularną i solidną pracę.

Warto tez wzbogacić nasz zestaw sercowy o magnez, co jest równoznaczne z eliminacją spożywania napojów o wysokiej szkodliwości jak coli czy produktów słodkich mocno gazowanych, a także wszelkiej maści napojów owocowych, które są również szkodliwe dla naszego zdrowia. Wynika to z faktu, że w/w produkty wypłukują magnez z organizmu. Produkty, które warto dorzucić do naszej sercowej diety to mięso drobiowe, śliwki, melony, awokado, buraki, fasola czy brązowy ryż.

Odpowiedz