Najpopularniejsze choroby serca | Poznańska Klinika Serca

Najpopularniejsze choroby serca

Choroby Serca | 0 komentarze | opublikowano przez Administrator

Serce to jeden z najważniejszych narządów człowieka. Pomimo coraz lepszej diagnostyki oraz leczenia osób z chorobami serca, choroby układu krążenia są wciąż najczęstszą przyczyną zgonów w Polsce oraz w wielu innych krajach.

Najpopularniejsze choroby serca

Początkowo warto podkreślić pewien podział chorób na:

• choroby przewlekłe,
  • zachorowania ostre.

Wraz z rozwojem cywilizacyjnym doszło do zwiększonej zachorowalności na choroby układu krążenia. W Polsce obserwowany jest znaczny przyrost nadciśnienia tętniczego ora choroba niedokrwienia serca. Oba przewlekłe schorzenia mają swój najistotniejszą przyczynę wśród wielu innych czynników ryzyka. Jest to dysproporcja między aktywnością fizyczną, a przyjmowaniem kalorii.

Ponadto do najpopularniejszych chorób serca zaliczamy:

• chorobę wieńcową,
  • zawał serca,
  • niewydolność serca,
  • blok serca,
  • zapalenie serca,
  • zaburzenie rytmu serca,
  • wrodzone wady serca,
  • choroby mięśnia sercowego,
  • dusznica bolesna (dławica piersiowa).

U dzieci wrodzone wady serca, zazwyczaj są diagnozowane zaraz po urodzeniu. Warto również pamiętać, że ciążą jest również obciążeniem dla układu krwionośnego, ale wiele kobiet, które cierpią na choroby serca, rodzi zdrowe dzieci.

Jak żyć z chorobą serca?

Wielu chorych, u których zdiagnozowano chorobę, zastanawia się nad tym jak żyć z chorobą serca. Okazuje się, że nawet osiemdziesiąt procent chorobom układu krążenia można byłoby zapobiec. Przyczyną tych chorób najczęściej jest brak ruchu, zła dieta oraz duży stres. Choroby serca to różnorodne zespoły objawów, które mogą mieć wpływ na możliwość normalnego funkcjonowania człowieka.

Po rozpoznaniu choroby serca, lekarz kardiolog oprócz leczenia konwencjonalnego, zaproponuje odpowiedni model aktywności fizycznej, który pacjent powinien zastosowań. Dopasowana aktywność fizyczna powinna brać pod uwagę poziom zaawansowania choroby, wagę ciała, tak aby aktywność fizyczna nie spowodowała trwałych uszkodzeń ciała, na przykład stawów kolanowych, biodrowych czy też skokowych.

Odpowiedz