Nadciśnienie a niezdolność do pracy | Poznańska Klinika Serca

Nadciśnienie a niezdolność do pracy

leczenie nadciśnienia

Wszelkie choroby układu krążenia – w tym choroby serca i nadciśnienie tętnicze – stały się w dzisiejszych czasach normalnością. Wiele osób cierpi na te schorzenia, przez co martwią się o swoją przyszłość zawodową. Czy mają nadciśnienie można być dalej aktywnym zawodowo?

Nadciśnienie tętnicze to choroba, której objawy się często lekceważy. Częste bóle głowy, szybkie wyczerpanie czy szum w uszach powinny być jednak alarmujące. Jest to bardzo ważne, ponieważ nieleczone nadciśnienie może prowadzić do wielu powikłań i pojawieniu się innych chorób w przyszłości. A jeśli już jesteśmy zdiagnozowani, to jak to wygląda z wykonywaniem swojego zawodu?

Nadciśnienie a niezdolność do pracy

Osoby cierpiące na tą chorobę nie powinny mieć powodów do niepokoju – mając nadciśnienie wciąż można być aktywnym zawodowo. Oczywiście pod kilkoma warunkami, jak chociażby unikanie dużego wysiłku fizycznego oraz stresu. Nie zaleca się też takim osobom wykonywania prac na wysokościach. Pracowanie w ciągłym pośpiechu, nie mając możliwości odpoczynku również jest niewskazane. W momencie, kiedy ciśnienie jest tak wysokie, że może zagrozić życiu, należy ubiegać się o zwolnienie lekarskie.

Leczenie nadciśnienia

Wczesna diagnostyka nadciśnienia jest ogromnie ważna, ponieważ im wcześniej będziemy mu zapobiegać, tym lepiej będziemy się czuli i funkcjonowali na co dzień. Oprócz unikania wymagających ćwiczeń lub źródeł silnego stresu, warto również zmienić swoją codzienną dietę. Dużą szansą jest, że to właśnie niewłaściwe odżywianie było jedną z przyczyn zachorowania na nadciśnienie. Dobrze, aby spożywać posiłki i produkty bogate w potas oraz białko serwatkowe.

Innym sposobem na ochronę swojego ciśnienia są przeciwutleniacze. Po licznych badaniach naukowcy doszli do wniosku, że niektóre związki przeciwutleniające mają znaczący wpływ na zmniejszenie enzymów, które mieszają angiotensynę – hormonu, który może podnieść ciśnienie krwi. Dzięki temu prawdopodobieństwo wysokiego ciśnienia znacznie spada, dając możliwość lepszego komfortu życia.