Na co uważać mając arytmię serca? | Poznańska Klinika Serca

Na co uważać mając arytmię serca?

Choroby Serca | 0 komentarze | opublikowano przez Administrator

Arytmia serca stanowi jedno z zaburzeń zdrowia, utrudniających normalne funkcjonowanie w życiu. Zaburzenie to, jest dolegliwością, objawiającą się nieregularnym biciem serca, zarówno jego spowolnieniem, jak i przyspieszeniem. Zaburzenia rytmu należy diagnozować za pomocą badań holterowskich, aby określić ich rodzaj, stopień, ilość oraz potencjalne zagrożenie. Niektóre arytmie mogą występować podczas wysiłku jedynie, one wymagają szczegółowej diagnostyki, szczególnie u osób uprawiających sport.

Arytmia serca i jej objawy

Bardzo często arytmia serca przebiega bezobjawowo. Objawy mogą się pojawić z czasem, są wtedy coraz bardziej widoczne i kłopotliwe. Najbardziej odczuwane oraz zgłaszane jest tak zwane kołatanie serca, czyli odczucie jego nierównego i szybkiego bicia. Ponadto czasami osoba chora bez widocznego powodu, ma potrzebę nagłego kaszlu lub dławienia. Podczas przebiegu schorzenia pojawiają się również skurcze oraz bardzo krótkie zatrzymanie akcji bicia serca. Opisywana choroba powoduje dyskomfort u osób na nią cierpiących.

Arytmia serca – czego unikać?

Jedną z przyczyn arytmii serca jest przewlekły stres, który bardzo mocno wpływa na pracę tego narządu. Cały organizm nie lubi stresu. Zaczyna wtedy chorować, a jego energia spadać. Chory może poczuć wtedy osłabienie i brak chęci do życia. Z powodu stresu na choroby serca cierpi bardzo wiele osób. Wyciszenie, kontakt z naturą pomoże uspokoić cały organizm. Cierpiąc na zaburzenia serca, trzeba też zwrócić uwagę na ilość pitej kawy, alkoholu oraz być może nadmiar spożywanych leków. Wymienione produkty są używkami, które niszczą ludzkie zdrowie.

Co robić?

Arytmia a wysiłek fizyczny – jak wygląda pomoc dla chorych? W pewnym sensie wysiłek fizyczny pomoże zlikwidować niektóre z wcześniej wypisanych przyczyn arytmii. Serce kocha sport, dlatego należy go uprawiać. Oczywiście wszystko z umiarem i według własnych możliwości fizycznych. Nadwyrężone ciało niekoniecznie może prowadzić do zdrowia. Natomiast umiarkowany i stabilny trening jest polecany każdej osobie, również tej, która cierpi na zaburzenia rytmu serca. Przed rozpoczęciem treningów warto porozmawiać ze swoim lekarzem, który poleci najbezpieczniejszy rodzaj sportu na początek. Aktywność fizyczna sprawia, że naczynia krwionośne lepiej pracują oraz przepompowują krew w organizmie, a to zmniejsza ryzyko zapadnięcia na chorobę.

Odpowiedz