Kłucie w sercu – co oznacza? | Poznańska Klinika Serca

Kłucie w sercu – co oznacza?

diagnostyka serca

Nasz organizm często wysyła nam bardzo wyraźne sygnały świadczące o tym, że należy udać się do lekarza. Niestety, wiele osób świadomie lub nieświadomie te sygnały najzwyczajniej w świecie ignoruje, przez co potem nie kończy się to dla nich najlepiej. Dlatego też tak ważna jest okresowa diagnostyka serca, dzięki której sprawdzisz, czy na pewno wszystko jest tam w porządku i w razie czego będziesz mógł ekspresowo podejmować działania zachowawcze.

Dlaczego warto się regularnie badać?

Wynika to przede wszystkim z naszego obecnego trybu życia. Nie da się ukryć, że czasy, w których przyszło nam żyć, wymagają od nas naprawdę dużego tempa działania i niestety są przyczyną powstawania wielu chorób cywilizacyjnych.

Bardzo powszechne są choroby serca, takie jak miażdżyca, czy nadciśnienie, które w dużej mierze są powodowane również przez permanentny brak ruchu oraz złą dietę.

Nie ignoruj objawów

Jeśli diagnostyka serca nie jest u Ciebie regularna, to w żadnym wypadku nie powinieneś ignorować żadnych objawów, które mogłyby świadczyć, że z sercem jest coś nie tak. Jednym z takich najczęstszych jest kłucie w sercu, które niekiedy jest początkiem zawału. Oczywiście nie jest to reguła i nie należy wpadać w panikę od razu, kiedy Tobie się takie kłucie przytrafi, niemniej jednak zalecamy szybki kontakt z lekarzem, który wykona niezbędne badania i ewentualnie zaleci dalsze leczenie.

Prawda jest taka, że najwięcej problemów przytrafia się właśnie wtedy, kiedy mimo objawów staramy się samo sobie wmawiać, że wszystko jest w porządku, a do lekarza udajemy się dopiero wtedy, kiedy nasze dolegliwości są już mocno zaawansowane i leczenie znacznie trudniejsze. Warto się zatem zastanowić, czy faktycznie aż tak nie zależy nam na naszym zdrowiu i chcemy ryzykować. Tym bardziej, że diagnostyka serca wykonana na zlecenie Twojego lekarza nie będzie Cię nic kosztowała, gdyż takie badania wykonuje się w ramach umów z NFZ.