Kiedy należy zgłosić się do poradni kardiologicznej? | Poznańska Klinika Serca

Kiedy należy zgłosić się do poradni kardiologicznej?

Kardiolog to lekarz, który zajmuje się schorzeniami układu krążenia oraz serca. Jeżeli odczuwamy jakiekolwiek niepokojące objawy, nie warto czekać z wizytą. Szybkie działanie może uratować nam życie. Kiedy i dlaczego należy zgłosić się do poradni kardiologicznej?

Dlaczego choroby układu krążenia są tak wszechobecne?

Życie wypełnione stresem, pośpiech towarzyszący nam każdego dnia czy też nieprawidłowy sposób żywienia to tylko niektóre przyczyny chorób układu krążenia. Szczególnie narażeni są mężczyźni w wieku średnim. Pierwszymi objawami, jakie mogą się u nich pojawiać, jest nadciśnienie tętnicze. Powoduje ono powstawanie między innymi miażdżycy, która potrafi rozwijać się wiele lat bezobjawowo. Prowadzi ona do zawału serca oraz udaru mózgu.

W jaki sposób możemy zapobiegać chorobom układu krążenia? Dużą rolę odgrywa między innymi: kontrolowanie ciśnienia krwi, rzucenie palenia, trzymanie odpowiedniej diety oraz zwiększenie aktywności fizycznej. W diecie każdego dojrzałego mężczyzny nie powinno zabraknąć kwasów omega-3 oraz dużej ilości warzyw, oraz owoców, gdyż dostarczają one cenne przeciwutleniające polifenole. Osobie, której potrzebna jest poradnia kardiologiczna Poznań oferuje mnóstwo opcji do wyboru.

Co powinno wzbudzać nasz niepokój?

Jeżeli zdarza nam się uczucie duszności, czyli braku powietrza w płucach -szczególnie jeśli występuje ono po wysiłku, to jeden z powodów, aby szybko odwiedzić kardiologa. Do lekarza powinno się zgłosić też, gdy odczuwamy jakiekolwiek bóle w klatce piersiowej. Chociaż mogą one być spowodowane przez choroby innych narządów takich jak płuca, przełyk czy kręgosłup — zawsze to lekarz powinien zidentyfikować źródło bólu.

Innym powodem do wizyty w poradni kardiologicznej jest łatwe męczenie się, zwłaszcza po przebytej grypie. Niektórym ludziom mogą zdarzać się omdlenia lub zasłabnięcia. Nierzadko jest to sytuacja niegroźna, na przykład u osób z niskim ciśnieniem tętniczym. Jeżeli jednak poprzedzone są one bólem w okolicy klatki piersiowej, warto odwiedzić lekarza.