Jaka dieta jest dobra dla Twojego serca?

Bez kategorii | 0 komentarze | opublikowano przez Administrator

co jeść po zawale serca

Jesteś tym, co jesz. To stare przysłowie potwierdzają współczesne badania lekarzy dietetyków. Produkty, które spożywamy są kluczowe dla wydolności naszego organizmu, a tym samym stanu poszczególnych narządów. Spożywanie odpowiednio przygotowanych, bogatych w składniki mineralne i witaminy posiłków może zmniejszyć ryzyko zawału serca i wielu chorób naczyniowych. Pytanie brzmi czy wszystko co wydaje nam się zdrowe dla serca w rzeczywistości takie jest?

Dieta dobra dla serca

Już lata temu udowodniono zależność między długowiecznością, a odpowiednią dietą. Kardiolodzy przy odpowiednich badaniach serca są w stanie szybko określić, czy wydolność naszego serca jest adekwatna do wieku biologicznego oraz czy pacjent odżywia się prawidłowo. W poszukiwaniu stanu klinicznego, jedno z pytań dotyczyć faktu, czy nieprawidłowe odżywianie) przyczyniło się do choroby.

Dieta dobra dla serca to taka, która oprócz dostarczenia organizmowi niezbędnych składników, nie będzie wpływać niekorzystnie na takie wartości jak ciśnienie tętnicze krwi, czy poziom cukru w surowicy krwi. Przyjmowanie pożywienia bogatego w antyoksydanty, które zapobiegają przedwczesnemu starzeniu ma również znaczenie dla progresji choroby miażdżycowej w naczyniach wieńcowych naszego serca.

Dobre nawyki żywieniowe to podstawa

Oprócz tego, co jemy liczy się również jak. Wielu z nas zapomina chociażby, że pokarm powinien być spożywany regularnie, a dania należy jeść powoli. Te elementarne zasady przyswajane już od dziecka wiążą się z przygotowaniem pokarmu do trawienia na etapie gryzienia i żucia. O co jeszcze powinniśmy dbać, żeby nasze serce biło mocno i regularnie przez lata?

Śniadanie  – najważniejszy posiłek dnia

Niezależnie od szkoły, dietetycy zawsze przyznają śniadaniu status najważniejszego posiłku w ciągu dnia. To też najczęściej niedoceniany element diety. Dlaczego śniadanie jest takie ważne, a często pomijane? Badania wykazały, że osoby spożywające regularnie śniadanie rzadziej mają problemy ze zbyt dużą masą ciała, co ma bezpośredni wpływ na stan serca. W pędzie dnia jednak często rezygnujemy zupełnie z jedzenia śniadania lub zupełnie nie dbamy o jego skład.

Warzywa i owoce zamiast słodyczy i fast foodów

Niezależnie od trybu życia zawsze warto dbać o odpowiedni skład posiłków. Przetworzone i tłuste potrawy mają bardzo negatywny wpływ na nasze serce – głównie przez nadmierną podaż tłuszczy z grupy trans, które istotnie podwyższają poziom tzw. złego cholesterolu (frakcji LDL) w surowicy krwi.

Badania serca

Regularne badania serca pozwolą wcześnie stwierdzić czy nasz styl życia nie wpływa negatywnie na pracę serca. Pamiętajmy, ze łatwiej jest zapobiegać niż leczyć.

 

Komentarze zamknięte.