Jak odpowiednia dieta może poprawić pracę serca?

Bez kategorii | 0 komentarze | opublikowano przez Administrator

Gdy mamy problemy z sercem, nagle ważny staje się każdy szczegół z naszego trybu życia. Podstawa to dbanie o siebie – regularne ćwiczenia z pewnością pomogą w utrzymaniu dobrej kondycji fizycznej, ale mogą też zaszkodzić, jeśli stosujemy je nieumiejętnie. Przy dolegliwościach związanych z układem krążenia najważniejsza jest jednak zdrowa dieta. To ona ma kluczowy wpływ na stan naszego organizmu. Jedną z głównych przyczyn chorób serca jest otyłość. Nadmierne kilogramy nie pomagają naszemu układowi krążenia pracować w odpowiedni sposób, dlatego trzeba odżywiać się tak, by mieć ich możliwie jak najmniej.

Zdrowie na talerzu

Osoby z chorobami serca powinny szczególnie kontrolować ilość spożywanych tłuszczy. Kontrolowanie – nie oznacza jednak zrezygnowania z nich całkowicie. Przeciwnie – tłuszcze są potrzebne naszemu organizmowi. ale powinny stanowić nie więcej niż 30% udziału w codziennej diecie. Pamiętajmy, że tłuszcze zawierają najwięcej kalorii ze wszystkich grup posiłków, bo aż 8 w jednym gramie. Oznacza to, że smarując kromkę chleba nawet niewielką ilością masła już dostarczamy sobie sporo kalorii. Sam chleb też jest kaloryczny, bo zawiera ponad 350 kalorii w 100 gramach. Jeżeli już chcemy jeść pieczywo, zdecydujmy się na to pełnoziarniste.

Słodycze to wróg

Największym wrogiem zdrowej diety są jednak słodycze, zwłaszcza te, kupione w sklepie. Większość z nich to połączenie tłuszczy i cukru – najbardziej uzależniającej dla ludzkiego organizmu kombinacji. Nic dziwnego więc, że tak wielu osobom ciężko jest z nich zrezygnować. Niestety posiadają też wiele kalorii, a zjedzenie kilku cukierków z pewnością spowoduje, że przybędziemy na wadze. Pamiętajmy, że ograniczanie złych tłuszczy, cholesterolu oraz cukru są kluczowe w walce z chorobami serca. Jeśli sami nie możemy zmotywować się do stosowania odpowiedniego jadłospisu, lub też nie wiemy, które pokarmy będą dla nas najlepsze, zdecydujmy się na konsultacje dietetyczne. Warto jest rozważyć również badanie próby wysiłkowej celem oceny wydolności, ryzyka zawałowego oraz ciśnienia krwi podczas wysiłku. Pamiętajmy, że zabierając się za modyfikacje wagi, zmieniając stan naszego organizmu, warto odpowiedzieć sobie na pytanie dotyczące ryzyka zawału czy udaru, jeszcze przed rozpoczęciem diety i ewentualnych treningów. Pod okiem fachowca o wiele łatwiej nam będzie dobrać takie posiłki, które pozwolą jeść zdrowo, a zarazem smacznie.

Komentarze zamknięte.