Jak dbać o układ krwionośny? | Klinikapoznan.pl

Jak dbać o układ krwionośny?

choroby układu krwionośnego Często zaniedbujemy nie tylko nasze serce, ale również cały układ krwionośny. Niestosowanie się do podstawowych zasad żywieniowych, siedzący tryb życia, nadużywanie wszelakich używek. Liczebność chorób układu krwionośnego, występujących w skutek czynników  nabytych m.in. przez nieprawidłowy tryb życia,  zdecydowanie przewyższa ilość tych wynikłych z wrodzonych wad.

Smutna statystyka

układ krwionośnyChoroby układu krwionośnego należą do najczęstszych przyczyn śmierci w Polsce. Mimo podwyższających się standardów opieki medycznej, coraz większej dokładności diagnostyki oraz świadomości społecznej, współczynnik umieralności na choroby układu krążenia nie ulega zmianie. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, co roku z choroby sercowo-naczyniowe są powodem połowy wszystkich zgonów w naszym kraju[1]. Statystyka szokuje, ale nadal nie odstajemy znacznie od standardów światowych.

Trudna pomoc samemu sobie

Obecna sytuacja pokazuje,  że  warto zastanowić się zawczasu nad tym, co moglibyśmy zmienić w naszym codziennym życiu. Lepsza dieta, regularne uprawianie sportu, badania okresowe. To co brzmi jak banalne rozwiązanie wcale nim nie jest. To z kolei potwierdzają kardiolodzy na całym świecie. Tak więc jak dbać o układ krwionośny, tak żeby żyć długo i cieszyć się doskonałym zdrowiem?

Najczęstsze przyczyny chorób układu krwionośnego

jak dbać o układ krwionośnyNie będzie to dla nikogo niespodzianką, że jako najczęstsze przyczyny chorób układu naczyniowego kardiolodzy podają: palenie papierosów, nagminny stres,  brak ruchu czy nieprawidłową dietę. Odpowiednio wcześnie przeprowadzona profilaktyka i regularne badania mogą znacznie zminimalizować ryzyko choroby, a tym samym wydłużyć życie.

Jak dbać o układ krwionośny?

Dbać o układ krwionośny można na wiele sposobów. Systematyczny ruch i ćwiczenia oraz wprowadzenie do diety owoców i warzyw przy równoczesnym ograniczeniu słodkich i tłustych potraw, to absolutne minimum. Oczywiście o paleniu papierosów nie może być mowy jeśli chcemy przez długie lata cieszyć się zdrowym sercem. Dzięki regularnym badaniom możemy również stosunkowo wcześnie wykryć potencjalne niekorzystne zmiany w naszym układzie krwionośnym

[1] Dane Głównego Urzędu Statystycznego

Tags: