Gdzie zgłosić się z bólem serca? | Poznańska Klinika Serca

Gdzie zgłosić się z bólem serca?

klinika w poznaniu

Ból serca to bardzo niepokojący objaw i nie powinniśmy go ignorować, nawet jeżeli trwa tylko przez chwilę i zdarzył się po raz pierwszy. Nie zawsze oznacza on zawał serca, ale jest ostrzeżeniem, nad którym nie wolno przejść obojętnie.

Do jakiego lekarza zgłosić się w razie bólu serca?

Powinniśmy od razu skierować się do lekarza rodzinnego, który po wywiadzie udzieli skierowania do odpowiedniego specjalisty. W przypadku bólu serca należy zrobić dokładne badania jego przyczyny.

Ból serca może być spowodowany neuralgią, czyli tzw. nerwobólem, nerwicą sercową lub bólem zawałowym. Nerwoból z reguły wystarczy zwalczyć tabletką przeciwbólową – jednak, jeżeli powtarza się regularnie, należy zgłosić się do szpitala i przygotować do zmiany trybu życia. Niestety, wiele osób na co dzień żyje szybko, więc jest narażone na duży stres w życiu zarówno zawodowym, jak i prywatnym, co odbija się na zdrowiu.

Jak poznać ból zawałowy?

Ból zawałowy może być bardzo charakterystyczny. Najczęściej promieniuje do lewe ramienia i przedramienia. Może również dotyczyć bólu żuchwy, a nawet ból podbrzusza. W jego przypadku najważniejsza jest jak najszybsza reakcja pomiędzy pierwszym uderzeniem bólu, a udzieleniem pomocy. Zawał nieodwracalnie uszkadza serce (a jeżeli jest rozległy, doprowadza do śmierci). Od razu po wezwaniu pogotowia powinniśmy podać Acard, Aspirynę lub Polopirynę – posiadają one kwas acetylosalicylowy, który może uratować choremu życie.

Jaką klinikę wybrać?

W razie problemów z sercem, najlepiej skierować się do miejsc, które specjalizują się w danej dziedzinie medycyny. Klinika w Poznaniu posiada bardzo rozbudowaną poradnię, w której można się skonsultować ze specjalistami od m.in.: nadciśnienia tętniczego, kardiologii, wad wrodzonych serca dorosłych, nadciśnienia tętniczego kobiet w ciąży, transplantacji serca, czy chirurgii serca.