Czy można zmniejszyć ryzyko zawału serca?

Bez kategorii | 0 komentarze | opublikowano przez Administrator

Choroby serca są jednymi z najpoważniejszych, jakie mogą spotkać człowieka i mogą doprowadzić do dużych uszczerbków na zdrowiu. Istnieje jednak szereg zaleceń, do których należy się stosować, by zminimalizować ryzyko zawału.

Kwestie żywieniowe

W odpowiedzi na pytanie, jak wzmocnić serce, każdy lekarz podpowie zapewne, aby w pierwszej kolejności zadbać o odpowiednią dietę. Niezdrowe nawyki żywieniowe mogą prowadzić do zbyt dużych ilości złego cholesterolu w organizmie, a także występowania nadciśnienia, co znacznie zwiększa prawdopodobieństwo zawału serca. Chcąc uniknąć tego drugiego, należy stosować jak najmniej soli. Oczywiście drobne ilości są konieczne, by potrawy zachowały odpowiedni smak, lecz powinno się z niej korzystać w jak najmniejszym stopniu, bowiem jest to jeden ze składników diety, który czyni w organizmie największe spustoszenie.

Dobrze jest także zastąpić tradycyjną sól stołową na przykład odmianą morską bądź himalajską, które dają mniej negatywne efekty. Poza tym, dieta powinna być obfita w błonnik, który wspiera układ krążenia i jest również korzystny dla osób, które przeszły już jeden zawał i chcą uniknąć kolejnych.

Ćwiczenia i odpoczynek

Ruch jest jednym z największych przyjaciół naszego serca – powoduje wzmocnienie mięśni i lepsze ukrwienie. Kilkadziesiąt minut wysiłku fizycznego wskazane jest przynajmniej trzy, a najlepiej pięć razy w tygodniu. Może to być zarówno bieganie, jak i jazda na rowerze, czy po prostu dziarski spacer. Regularne ćwiczenia połączone z odpowiednią dietą znacznie zmniejszają ryzyko zawału, jak i innych chorób. W kontekście wzmocnienia serca ważna jest także odpowiednia regeneracja i relaks. Przewlekły stres wywiera wiele negatywnych skutków w naszym organizmie, co dotyczy także mięśnia sercowego.

Dlatego też osoby pracujące w bardzo stresujących warunkach są bardziej podatne na zawał. W rozluźnieniu pomagają zarówno ćwiczenia fizyczne, jak i przeznaczenie chwili na odprężenie i unormowanie oddechu, co obniży ciśnienie krwi. Nie można także zapominać o odpowiedniej dawce snu (a także drzemek w ciągu dnia), która zapobiega występowaniu nadciśnienia, a co za tym idzie – zmniejsza ryzyko zawału serca.

Komentarze zamknięte.