Czy ćwiczenia pomagają leczyć choroby serca?

Bez kategorii | 0 komentarze | opublikowano przez Administrator

Ostatnio twoje samopoczucie się pogorszyło? Ciągle łapiesz zadyszkę? Może czujesz dławiące kłucie za mostkiem? Zdarzają ci się omdlenia? kołatanie serca? Jedną z przyczyn takich objawów mogą być choroby serca. A może już byłeś u lekarza, zrobiłeś szereg badań i masz zdiagnozowane początki choroby wieńcowej? Lekarz coś wspomniał o umiarkowanym wysiłku fizycznym, ale właściwie co to znaczy i czy faktycznie może to przynieść jakiś pozytywny efekt?

Czy sport może zastąpić farmakoterapię? Warto pamiętać, że nie każdy trening jest bezpieczny, szczególnie jeśli mamy kłopoty ze zdrowiem, ale umiarkowany wysiłek fizyczny wpłynie na poprawę wyników badań, pozwoli zrzucić kilka zbędnych kilogramów i znacznie poprawi twoje samopoczucie. Oczywiście, nie zaczynaj nawet łagodnych treningów bez konsultacji z lekarzem lub jeśli twoje schorzenia są niewyregulowane.

Umiarkowane ćwiczenia pomagają wzmocnić serce, polepszają samopoczucie i świetnie wspomagają leczenie chorób krążenia. Zwiększenie aktywności fizycznej, to najlepsze co możesz zrobić dla samego siebie. Zatem jakie lekkie sporty mogą uprawiać osoby z chorym sercem?

Spacer

Marsz na świeżym powietrzu to doskonały sposób na dotlenienie organizmu. Tempo powinno być takie, aby nie doprowadzić do zadyszki. Może warto byłoby wysiąść choćby jeden przystanek wcześniej, żeby mieć okazję do kilkunastominutowego spaceru albo zwyczajnie używać schodów zamiast windy? Coraz bardziej popularne staje się też nordic walking. Specjalne kijki odciążają stawy, przez co marsz staje się bardziej wydajny oraz mniej męczący.

Jazda na rowerze

Wystarczy pół godzinna wycieczka rowerem dziennie, żeby skutecznie wzmocnić serce. Choć intensywny trening na siłowni zbyt absorbuje organizm i nie jest zalecany dla osób z chorobami krążenia, to jednak warto pójść na siłownię choćby po to, żeby pojeździć na rowerku stacjonarnym. Ciekawym pomysłem są również siłownie, w których ćwiczymy dokładnie 36 minut. Oferują one bardzo bezpieczny i angażujący całe ciało trening na specjalistycznym sprzęcie pod okiem wykwalifikowanej kadry.

Basen

Warto wybrać się również od czasu do czasu na basen. Pływanie to jedna z najbardziej polecanych form aktywności, która wzmacnia mięśnie, w tym serce. Podczas pobytu w wodzie rośnie rozciągliwość mięśnia sercowego, bo krew w poziomym układzie ciała pompuje się znacznie lepiej.

Komentarze zamknięte.