Bieganie latem – jak się przygotować?

Bieganie | 0 komentarze | opublikowano przez Administrator

Nie od dzisiaj wiadomo, że sport to zdrowie. Oczywiście mowa o odpowiedzialnym uprawianiu różnorakich dyscyplin sportowych. Odpowiedzialne to znaczy przygotowane, przez co zmniejsza się ryzyko urazów i kontuzji, których przecież w sporcie nie brakuje. Jedna z popularniejszych form aktywności fizycznych jest bieganie.

Zalety biegania latem

Bieganie ma wiele plusów. Przede wszystkim, praktycznie nie ma przeciwwskazań do tego, aby dyscyplinę tą uprawiać. Nie trzeba również inwestować w specjalistyczny sprzęt, nie trzeba zapisywać się do żadnej sekcji sportowej. Biegać możemy o każdej porze roku, po każdym terenie. Wystarczy tylko chcieć. O zbawiennym wpływie biegania na nasz organizm nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Wiadomo bowiem nie od dzisiaj, że sport poprawia wydajność organizmu, poprawia kondycje, ale również wzmacnia odporność. Dodatkowo, podczas jakiejkolwiek aktywności fizycznej podnosi się poziom endorfin, czyli hormonów szczęścia, co skutkuje znaczna poprawa ogólnego samopoczucia.

Bieganie a odporność

Udowodniono już dawno, że jeśli chodzi o zależność taką jak bieganie a odporność to regularne treningi biegowe znacznie ją poprawiają. Bieganie a odporność mają się tak do siebie jak odpowiednie odżywianie i smukła sylwetka. Po prostu jedno wynika z drugiego. Podczas biegania pracują wszystkie mięśnie, automatycznie się wzmacniając, poprawia się krążenie krwi, hartuje się organizm, a to wszystko wpływa na poprawę odporności.

Jak się przygotować do biegania latem?

Chcąc rozpocząć letnie treningi biegowe dokładnie oceńmy swoje możliwości. Nie zakładajmy od razu, że przebiegniemy maraton bo może się to źle skończyć. Zacznijmy od powolnego truchtu, przerywanego marszem, stopniowo każdego dnia zwiększając proporcje biegu do marszu. Nie zapominajmy także o odpowiedniej rozgrzewce przed treningiem – rozciągnięcie mięśni pozwoli uniknąć kontuzji. Aby móc swobodnie biegać, warto zainwestować w odpowiednie obuwie, jak również mieć zawsze przy sobie bidon z wodą lub elektrolitami, które zwłaszcza latem, doskonale się przydają podczas biegowych treningów.

Odpowiedz